Monday 6 January 2014

REVIEW: Hercules: The Legend Begins (9 January 2014)



Tajuk filem : Hercules: The Legend Begins (9 January 2014)

Pelakon : Kellan Lutz, Scott Adkins, Liam McIntyre, Liam Garrigan, Johnathon Schaech, Roxanne McKee, Gaia Weiss, Rade Serbedzija

Sinopsis
: Cerita ini berlaku pada zaman Yunani Kuno 1200 SM, seorang ratu menyerah diri kepada keinginan Zeus untuk melahirkan seorang anak lelaki yang dijanjikan akan menggulingkan pemerintahan raja zalim dan mengembalikan keamanan pada daerah tersebut.

Tetapi putera Hercules yang belum mengetahui bahawa dia adalah anak dewa dan hanya mengetahui bahawa dia mencintai Hebe, Puteri Creta, yang telah dijodohkan dengan saudaranya sendiri.

Saudara Hercules yang mengetahui Hebe mencintai Hercules, akhirnya menghantar saudaranya itu ke medan perang agar terbunuh di sana.

Hercules pun memulai perjuangan demi hidupnya sendiri dan juga orang yang dicintainya.

Apabila Hercules mendapat tahu tujuan beliau yang lebih besar, dia mesti memilih: melarikan diri dengan kekasihnya atau untuk menerima nasibnya dan menjadi pahlawan sebenar di zamannya.

Cerita di sebalik satu-satunya mitos yang diturunkan dalam bentuk epik - sebuah kisah cinta, pengorbanan dan kekuatan semangat manusia.

Trailer:



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...