Monday 13 January 2014

UNIK: Batu "Ajaib" Boleh Hisap Rokok


China : Seketul batu yang dijumpai oleh warga China bernama Luo Yuanshui dari Wilayah Fujian, sangat aneh. Batu itu boleh menghisap rokok seperti manusia.

Pada awalnya, dia menyangka bahawa batu berwarna coklat dengan bentuk yang tidak berstruktur itu adalah bongkahan batu biasa sahaja. Namun batu itu boleh menghisap rokok hingga habis dalam lima minit.



Luo pun mencuba memberikan batu itu beberapa rokok dengan jenama dan saiz berbeza. Namun batu seberat 2.2 kilogram itu terus menghisapnya hingga habis. Demikian, seperti diberitakan Daily Mail, Rabu (20/2/2013).

Lelaki China itu terjumpa batu perokok itu di Gunung Shangyou. Lou sendiri mengaku tidak menduga batu itu kerana dia hanya ingin mencari lubang untuk meletakkan rokoknya untuk sementara. Luo tak sedar dia memasukan puntung rokoknya ke dalam lubang sebuah batu dan rokoknya mendadak habis seperti sedang dihisap.



Luo menunjukkan kehebatan batu itu di saksika oelh beberapa orang. dan mereka yang  melawat kediaman Luo berasa terkejut dengan batu misteri itu.  SUMBER

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...