Thursday 5 December 2013

TECHNOLOGY: Teknologi Inovatif Air Camera - "Kamera 2 Jari"

Semakin maju peradaban manusia, semakin simple dan unik teknologi yang diciptakan. Hal ini terbukti dengan terdapatnya satu inovasi baru yang dinamakan Air Camera. Inovasi ini adalah teknologi kamera yang beroperasi menggunakan kaedah gerakan 2 jari.

Teknologi Air Camera ini telah direka oleh Yeon Su Kim telah melucutkan semua komponen yang tidak perlu pada teknologi kamera yang sedia ada pada saat ini. Air Camera hanya terdiri dari dua alat yang dilingkarkan di jari seperti cincin.


teknologi ini juga dilengkapi dengan ciri-ciri Bluetooth untuk menghidupkan lensa kamera dan tombol kamera yang menggunakan sensor bergerak. Semua gambar atau video yang diambil dengan menggunakan teknologi Air Camera terus dipindahkan ke telefon pintar penggunanya.

Cara penggunaan Air Camera sangat mudah. Hanya dengan memasang Air Camera di jari telunjuk dan ibu jari serta menggunakan gerak tubuh maka penggunanya dapat merakam video atau mengambil gambar dengan mudah.


Modul jari telunjuk berfungsi sama ada jari anda lurus, bengkok, atau bengkok dengan seluruh jari anda. Jika anda bengkok hanya satu jari, sekeping gambar ditangkap. Jika anda bengkok beberapa jari, anda akan mula mengambil video. Modul ibu jari hanya mempunyai lensa kamera dan butang hidup / mati yang boleh dilihat dan bertanggungjawab untuk kedua-dua fungsi (mengumpul media dan memindahkan fail yang terhasil) kepada telefon pintar anda. Oleh yang demikian, anda boleh melakukan apa sahaja (edit gambar, kongsi gambar di laman sosial) di telefon pintar anda.


SUMBER: http://hypenotice.com/

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...