Saturday 1 February 2014

UNIK: 3 tahun 9 bulan untuk buang tatu

Sebelum dan selepas: Kimberley Vlaminck, 22, mempamerkan sebelah kiri mukanya, yang tidak lagi menanggung 56 tatu bintang hasil sembilan rawatan laser


Kimberley Vlaminck memerlukan masa 3 tahun 9 bulan untuk membersihkan wajahnya dari 56 tatu berbentuk bintang dengan rawatan laser yang menyakitkan. Vlaminck, yang berusia 22 tahun berasal dari Belgium, menjadi perbincangan media seluruh dunia pada tahun 2009 setelah keluar dari sebuah kedai tatu dengan 56 tatu bintang di sebelah kiri wajahnya.

Pada waktu itu Vlaminck masih berusia 19 tahun, Ia berbohong kepada ibu bapa dan media. Ia mengatakan hanya meminta tiga tatu bintang berhampiran matanya tapi tukang tatu menambah banyak tatu bintang lagi ketika Ia tertidur hingga 56 bintang kesemuanya.


Akhirnya dia mengakui bahawa dia menambah tatu kepada 56 tatu tersebut atas permintaan dirinya kepada seniman tatu, Rouslan Toumaniantz. Wanita muda ini menyesal dengan keputusannya dengan mencacah wajah apabila wajahnya dipenuhi bintang tersebar di laman web seluruh dunia dan banyak orang yang menilai dia sebagai aneh.

Minggu ini, remaja berusia 22 tahun dari bandar Belgium Coutrai mempunyai sesi laser terakhir beliau untuk menghapuskan kesan terakhir tatu tersebut, menurut stesen TV tempatan 7Sur7.

Imej terbaru Vlaminck yang muncul di laman berita sosial Reddit menunjukkan wanita itu tersenyum muda mempamerkan sebelah kiri mukanya - sekarang cacat cela bebas dan tiada kelihatan kesan parut.

Dia mula membuang tatu bintang di wajahnya pada tahun 2010, yang memerlukan sembilan kali rawatan laser yang sangat menyakitkan. Menurut beberapa laporan kos membuang tatu menggunakan teknik laser dianggarkan lebih daripada $ 13,000 dolar.

Bercakap kepada stesen TV, wanita Belgium berkata menangani 'tragedi peribadi' ini membenarkan beliau membuka lembaran baru dalam hidupnya.

'Saya bekerja sebagai seorang pelayan dan hampir tidak mengenali diri saya sekarang, "katanya.


 Pada bulan Februari tahun ini, Vlaminck muncul dengan menunjukkan separuh daripada mukanya berbintik dengan bintang yang semakin pudar.

Pada bulan Jun 2009, Vlaminck mengugut untuk menyaman pembuat tatu, Rouslan Toumaniantz bagi kos pembuangan tatu bintang',  menegaskan bahawa perbezaan bahasa bermakna jurucakap Flemish telah salah faham apabila dia memberi arahan dalam Bahasa Perancis dan Bahasa Inggeris berkaitan tatu untuk tiga bintang sahaja di mukanya.

Vlaminck berkata beliau dielakkan keluar di khalayak ramai kerana tatu membuat dia berasa seperti 'aneh'.

Tetapi seminggu kemudian dia mengaku ke stesen TV Belanda bahawa dia telah tersedar dan mengakui meminta dibuatkan 56 tatu.

Mr Toumaniantz, lelaki yang mencacah wajah Vlaminck sempat menawarkan membayar separuh daripada bayaran penghapusan tersebut, tapi dia kemudian menarik balik tawarannya sehingga Kimberley terpaksa membiayai kos itu sendiri.

Menurut media Belgium, Toumaniantz mengatakan ia tidak menyesal membuat tatu untuk Vlaminck, dia menambah bahawa berita tersebut telah memberinya publisiti.

Dia juga telah meminta semua pelanggannya memberi maklum balas bertulis berkaitan hasil rekaannya.

Sebelum dan selepas: Kimberley Vlaminck, 22, mempamerkan sebelah kiri mukanya, yang tidak lagi menanggung 56 tatu bintang hasil sembilan rawatan laser

Aneh: Encik Toumaniantz asalnya menawarkan Miss Vlaminck untuk membayar separuh daripada kos pembuangan tatu menggunakan laser 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...