Friday 16 August 2013

LIFE: Sony QX10 dan QX100, Kamera Sambungan Untuk Android dan iOS


Bulan lepas, SonyAlphaRumors melaporkan bahawa Sony sedang membangunkan kamera Carl Zeiss dengan sensor 20.2 megapiksel yang boleh disambungkan kepada peranti Android dan iOS menggunakan Wifi atau NFC. Hari ini, lebih banyak bukti mengenai perkara ini timbul, disertakan dengan gambar media.

“Gambar yang anda lihat ini adalah lens DSC-QX10 dan DSC-QX100. Ini bukanlah lens yang biasa, ia mempunyai sensor terbina dalam, cip-pemprosesan, Wifi, NFC dan slot memori kad. Lens-lens ini tidak mempunyai skrin dan butang-butang kamera biasa. Anda boleh mengawal lens ini menggunakan peranti Android atau iOS”

Laporan tersebut memberitahu Sony akan melancarkan dua model, satunya menggunakan sensor yang sama dengan RX100MII dan lens Carl Zeiss, manakala satu model lagi mempunyai 10x zoom dengan sensor CMOS 18 megapiksel. Kedua-dua model ini akan menyokong Android dan iOS.







Anda boleh menyambung lens tersebut kepada peranti anda dan ada juga laporan yang mengatakan lens ini boleh digunakan sendiri tanpa peranti. Sony akan mengeluarkan aplikasi untuk Android dan iOS bagi mengawal lens ini sepenuhnya.


Sony dijangka akan memperkenalkan kedua-dua lens ini kepada umum pada 4 September ini, bersama-sama dengan smartphone terbaru mereka, Sony Honami.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...