Friday 3 May 2013

sesi luahan hati aku :(


hai semua..selamat kembali bekerja selepas 1 hari bercuti sempena hari pekerja pada hari rabu 1 may 2013..
hari ini dh masuk hari khamis 2 may 2013..
mggu ini dh nk masuk mggu ke-15 aku menjalani latihan industri di audit firm..
bln ni dh msk bln may, so maknenyer lagi 2 bulan dh nk hbs praktikal...
waaahhh..sungguh ku tidak sabar nk menghabiskan latihan industri setelah penat lelah menghabiskn masa selamat 5 tahun nk menghabiskan degree..
ekceli..aku nk cite satu bnde hri ini...
sesuatu yg aku rse kecuaian aku sendiri yg aku rse blh mendatangkan kemarahan org..
sume org akn marah klu melibtkn harta bende yg die syg..
aku ade 3 bnde yg aku buat arini semua xkne...xtau la knp..
hatoi la...klu blh dipatah blik aku xkn cuai cmtu...sob sob sob..


bende yg pertamanyer, aku buru2 nk trn dr kereta, 
tp malangnyer aku xtgk dulu cermin kiri kete..
kot2 la ade motor ker..org lalu ker..
kang xpsl2 org cedera sebb kecuaian aku...
yg pastinye itu kete org, aku ni menumpang shj...
nk dijadikan citer..ms aku buka pintu kete tu..ade motor lalu..
per lg menjerit la die ckp de motor...
wuaaaa...kus semngat aku ms tu...
udah ler kete org plk tu..mst die merungut dlm hti pasal aku...
mau die hangin satu bdn dibuatnyer...
klu kete dier tercalar ker...kemik ker...mati aku nk berjawab...


bende yg kedua nyer, aku masih x pasti sama ada..
aku tlh mengotorkn kusyen kereta dia atau tidak..
disebabkn aku lampu merah dan aku rsa aku kebocoran...
jadi kebarangkalian untuk aku mengotorkan kusyen kete die amat tggi..
aku sdh sedaya upaya nk sembunyikan..nk control spy bnde cmni tak terjadi..
tp klu nk terjdi jg, aku nk wat cmne..aku pun xminta sume tu..okey :(
lebih2 lg kt hrt bende org len...bende yg die jg..yg dia syg...
yg bertmbh aku runsing, dh ler die tu lelaki..klu die tau psl ni..
malu la aku..mne nk letak muka aku ni...sob sob sob..
klu btl aku kotorkn kusyen die, mst die bising...
wuaaaa... xsggup nk kne sembur dgn die sok pg...
watnye die bgtau membe opis yg len...
wat malu jer...wuaaaaaaa cmne ni...cmne ni..


benda yg terakhirnya, semasa aku spi dirumah..
aku tlh wat inspection ke ats bju aku...
sbb aku rse aku tak sng hati masa aku trn dr kerete ptg td..
bila aku msk rmh, aku pasang lampu dan kipas..
tp malangnyer lampu tu tak berfungsi...tak bernyala..
tp ms tu aku xperasan pun...sebb aku terlalukn risau bju aku
dan aku risau adakah aku telah mengotorkn kusyen kereta die..
setengah jam lps tu, aku rse ade bunyi cm meletup2..cm percikn api gitu
dan bndu tu rupanyer dtg dr lampu yg aku pasang ms aku blik td..
wuaaa...cuak + takut aku dibuatnyer... dh la sorg2 ms tu..
klu jd2 ape2  cmne nk mintak tlg...
so bergelap la bilik aku mlm ni...
tanpa lampu kalimantang..

spi sini shj coretanku utk sesi luahan hatiku yg gundah gulana..miahahaha...nite semua..

moral of the story:
  • jgn jadi cuai mcm aku..hihi..xkire la kt mne kite berada dan dgn siapa...jika ia melibtkn harta bende or brg kesyangan org len or nyawa...plz berhati2..jgn cuai dan jgn ambil remeh...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...